Text Derulant

23 feb. 2011

Previziuni privind industriile de tehnologie, media si telecomunicatii (TMT) în 2011

43.Previziuni privind industriile de tehnologie, media si telecomunicatii (TMT) în 2011
                                                                                                                                                                     







Previziunile anuale Deloitte pentru industriile de Tehnologie, Media si Telecomunicatii (TMT), aflate la a zecea editie, prezintă viziunea Firmei cu privire la principalele tendinte din următoarele 12 – 18 luni, care ar putea avea un impact semnificativ pe termen mediu si lung asupra companiilor TMT si asupra altor industrii.
Industriile de Tehnologie, Media si Telecomunicatii (TMT), impactul lor asupra modului în care trăim, muncim si ne distrăm s-au schimbat profund în ultimii zece ani.
Aceste industrii au manifestat o tendintă de convergentă în ultimul deceniu, iar astăzi tehnologia, media si telecomunicatiile sunt mai interconectate si mai inter-dependente ca oricând.
Previziunile pe 2011 în sectorul tehnologiei:

- O era apusa: peste jumătate din computere nu mai sunt PC-uri 

Peste 50% din unitătile vândute la nivel global nu vor mai fi PC-uri. Dacă vânzările de PC-uri ar putea ajunge la aproape 400 de milioane de unităti, vânzările combinate de telefoane ‘smart’, tablete si netbook-uri vor depăsi 400 de milioane de unităti.
Nu există încă un standard pentru sistemele de operare al telefoanelor ‘smart’ sau tabletelor.
Până la sfârsitul lui 2011, niciun sistem de operare instalat pe aceste dispozitive nu va acumula o cotă de piată dominantă. Unele vor ajunge la peste 5%, dar niciun jucător individual nu va deveni standardul de facto, asa cum s-a întâmplat pe alte segmente ale pietei de computere.
 

- Companiile adoptă tabletele. 
Peste un sfert dintre computerele tip tabletă vor fi achizitionate de companii. Chiar dacă unii analisti le consideră jucării destinate consumului de media si consumatorilor de masă, peste zece milioane de tablete vor fi achizitionate în 2011 de către companii. Acest volum este de asteptat să crească în 2012 si în anii care vor urma.
Chiar dacă schimbările privind protejarea intimitătii în mediul online nu vor afecta semnificativ veniturile din 2011, companiile ar trebui să investească mai mult în infrastructura menită să asigure protectia utilizatorilor online, pentru a contrabalansa instrumentele si initiativele industriei de a îmbunătăti auto-reglementarea si a anticipa legislatia viitoare.
 

- Noi tipuri de baterii.
Progresul tehnologic în productia de baterii poate părea lent, dar chiar si o îmbunătăsire de 5% poate atrage câstiguri semnificative în timp. Industria trebuie să inoveze în continuare atât tehnologiile bazate pe litiu, cât si cele non-litiu. O conditie cheie este stabilirea unor asteptări si planificări realiste.
 

- Hidrogenul: sursa alternativă la energia alternativă.
Se preconizează că hidrogenul va avea un succes senzational în 2011. Cu toate astea, succesul nu va veni pe piata auto, asa cum era de asteptat, ci pe piata altor aplicatii, precum generarea de energie curată în regim standby pentru industria telecom sau pentru dispozitive elevatoare-stivuitoareleor de interior, unde densitatea energiei generate de hidrogen si beneficiile de mediu, contrabalansează restrictiile actuale impuse de costuri ridicate si lipsa unei infrastructuri de alimentare.

Previziunile pe 2011 în media:




                                                            
- Statutul televiziunii se consolidează;
Televiziunea îsi va consolida statutul de super-media, sfidând profetiile pesimiste privind demodarea sa.
Audienta din întreaga lume va urmări cu 140 de miliarde mai multe ore de televiziune în 2011, iar veniturile din serviciile pay TV în statele BRIC vor creste cu 20%;
Valorea publicitătii TV la nivel mondial va creste cu zece miliarde de dolari;
Numărul de telespectatori va creste cu 40 de milioane.
În ultimii cinci ani, televiziunea a asistat la cresterea veniturilor din publicitate, de la 174 miliarde de dolari în 2007, la 191 miliarde de dolari estimati în 2011 – un contrast puternic prin comparatie cu veniturile din publicitate în scădere raportate de ziare (de la 126 miliarde de dolari, la 92 miliarde de dolari, în acelasi interval de timp). O crestere estimată de 6% în 2012 ar duce veniturile generate de publicitatea televizată dincolo de pragul de 200 miliarde de dolari, mai mult decât dublul publicitătii atrase de publicatiile tipărite, care reprezintă al doilea mare canal publicitar.
 

- Dispozitivele DVR vor fi predominante;
Aparatele digitale de înregistrare video (DVR) vor atinge o rată de penetrare de peste 50% în gospodăriile unde există televizoare pe două piete importante din lume, până la sfârsitul anului. Cu toate acestea, analistii consideră că publicitatea televizată nu va fi aproape deloc afectată. Chiar dacă DVR-urile reprezintă o tehnologie prin care audienta poate evita pauzele publicitare, majoritatea proprietarilor de astfel de dispozitive vor continua să urmărească în direct cea mai mare parte a programelor televizate.
 

- Consumul TV va rămâne in mare masura pasiv;
Pentru majoritatea oamenilor, televiziunea continuă să fie o experientă pasivă. Audienta apreciază că are posibilitatea de a alege, dar nu si-o manifestă întotdeauna. Interactiunea – chiar si în rândul celor care au la dispozitie multiple modalităti de a controla ceea ce urmăresc – s-a limitat în general la selectarea canalelor prin intermediul telecomenzii sau, pentru utilizatorii mai sofisticati, la selectarea din meniul DVR-ului al unui continut înregistrat anterior. Este putin probabil ca progresul tehnologic să schimbe aceste obisnuinte de consum în viitorul apropiat. Tehnologia facilitează, dar nu obligă.
 

- Publicitatea în retelele sociale, ramane modestă ca valoare;
Retelele sociale sunt estimate să depăsească pragul de un miliard de membri. Totodată, ele ar putea atrage peste 2.000 de miliarde de mesaje publicitare. Totusi, veniturile din publicitate aferente vor rămâne modeste, la o valoare de 4 dolari per membru, însumând aproape cinci miliarde de dolari (sub 1% din veniturile publicitare globale).
 

- Jocurile vor intra online, iar audienta va creste;
In 2011 industria globală de computere si jocuri video va continua să crească, însă în baza unor surse de venit mai diversificate. Industria mizează pe venituri din vânzarea de software de 52 miliarde de dolari, anul acesta, cu 6% peste nivelul de anul trecut, în timp ce segmentul hardware se asteaptă la 13 miliarde de dolari, cu 19% mai putin.
 

- Industria muzicală mizează pe experienta ‚live’
Sectorul muzical live, în frunte cu organizatorii de festivaluri, va începe pe cont propriu sau în parteneriat să aprofundeze rolul de selectare si dezvoltare a talentelor, rol care până nu demult era asumat de casele de discuri. Segmentul ‚live’ va identifica, investi, dezvolta si comercializa noua generatie de artisti care va umple stadioanele, printr-o multitudine de abordări, de la concursuri de talente organizate în cadrul festivalelor muzicale, până la crearea unor facilităti speciale pentru cultivarea noilor talente.
 

- Distributia de muzică va deveni sezonieră si temporară
Se asteapta ca veniturile generate de muzica distribuită digital să depăsească anul acesta veniturile aferente vânzărilor fizice pe cel putin o piată importantă, cel mai probabil Statele Unite. Acest moment îndelung anticipat va fi determinat cu precădere de scăderea accentuată a vânzărilor de CD-uri si mai putin de o crestere semnificativă a abonamentelor si descărcărilor de muzică în format digital.
 

 Previziunile pe 2011 în telecomunicatii:


                                                                  
 

- Migrarea ieftină spre 4G: vor opta în schimb operatorii pentru 3.5 G?;
Implementarea retelelor wireless de nouă generatie – Long Term Evolution (LTE) - ar putea să nu se ridice la nivelul asteptărilor industriei. Acest lucru este determinat de viabilitatea sustinută a celor mai recente tehnologii wireless 3G, cum este High Speed Packet Access (HSPA+), si a dispozitivelor care functionează în acest regim. Se preconizează că mai putin de 30 de operatori LTE din sase tări vor oferi servicii comerciale de acest fel până la sfârsitul anului (130 de operatori derulau teste pe această tehnologie la sfârsitul lui 2010).

- Wi-Fi, alternativă la retelele celulare în bandă largă pentru fluxul de date;
Volumul datelor urcate încărcate sau descărcate pe dispozitive portabile prin intermediul retelelor publice Wi-FI va creste într-un ritm mai rapid (25 - 50%) decât cel înregistrat în rețelele celulare în bandă largă. Cea mai mare parte a acestei cresteri va fi reprezentată de fisiere video; este posibil ca tehnologia Wi-Fi să devină reteaua de referintă implicită pentru aplicatiile video.

- Viitorul Wi-Fi: acces extins;
Se estimează că în acest an, 25% dintre marii retaileri nord-americani vor oferi clientilor acces Wi-Fi gratuit în magazinele lor. În 2012, procentul ar trebui să crească pe acest continent, urmând să de se extindă si în restul lumii.

- Convorbirile video: în continuare, consum de nisă;
În 2011, conversatiile video vor fi mai ieftine, de o calitate mai bună si mult mai accesibile decât până acum. Utilizarea acestui serviciu va creste sustinut. Cu toate acestea, marea majoritatea a convorbirilor – atât pentru utilizatorii de business, cât si pentru cei individuali, în retele fixe sau mobile – vor fi în continuarea de voce. Cea mai mare parte a celor care vor dori să îsi vadă interlocutorul vor opta pentru întâlniri fată în fată, în locul unei video-conferinte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu